Prosinec 2007

videa Jaromír Nohavica

30. prosince 2007 v 15:01 vtipy
To musíte slyšet, je to sranda - Jaromír Nohavica - Milionář
To taky - Jaromír Nohavica - Ladovská zima (musíte u toho vydržet a pak to bude sranda)

*** !GOOD časopis! ***

20. prosince 2007 v 18:09 ABC
Super časopis fakt GOOD jmenuje se ABC mam tu i jeho rubriku a je prostě super vždy když vyjde nový číslo daj ho na jejich stránky a můžete si ho tam přečíst ZADARMO ale to není ono když sedíte u počítače a čtete ABC lepší je si ho koupit a přečíst si ho v klidu doma nebudete litovat sice se některé díly vždy nepovedou ale nenechte se odradit a čtěte nebudete litovat.Odkaz na jejich stránky je ZDE stačí kliknout na: ABC. Táké odkaz na stránky ABC najdete v rubrice odkazy.

yu-gi-oh

16. prosince 2007 v 18:50 Yu-Gi-Oh
Příběh:
Tento seriál je o jednom středoškolákovi, který je výrazný tím, že je mnohem menší než všichni ostatní.
Právě proto nemá zrovna nejvíce přátel, všichni ho šikanují. Ale jednoho dne dostal od svého dědečka milenium puzle,
které se podaří složit pouze tomuto chlapci Yugimu. Puzle má tvar obrácené pyramidy. Jakmile ho složí, bude se proměňovat na Yami Yuhiho,
který je mnohem sebevědomější a díky jemu získá Yugi mnohem více přátel. Yami Yugi je faraon Atem, ale ztratil paměť. Tento seriál je na epizody. V každé epizodě jde o něco jiného, ale všechny mají jedno společné hraje se v nich hra Duel Monsters.












Za pomoci karet mezi sebou bojují monstra. V poslední epizodě se faraon vrátí do svého světa 5000 let zpět od doby, ve které žil s Yugim. Vše bylo jako ve starověkém Egyptě. Egypt, faraoni a hlavně milénia. Každý z faraonů měl jedno.
Hra Duel Monsters se zde ale jen nehrála, nýbrž Monstra zde byla téměř živá. Bakura, hlavní postava poslední epizody zde získá také věc k vyvolání těchto Monster, v realitě Duel Disk a tím se snaží porazit faraony. Podařilo se mu získat několik milénií, ale jak to dopadlo, tak to se podívejte sami..
Ukázka:
Typ: 4 Seriály, Film
Žánr: Dobrodružný, Komedie, Drama, Fantasy, Shounen, Karetní
Vždy ve všední dny na animax ve 20:25 (minimax)

odkaz 3

14. prosince 2007 v 14:28 Odkazy

odkaz 2

14. prosince 2007 v 14:27 Odkazy

23 způsobů jak může "goth" naštvat učitele

11. prosince 2007 v 19:01 vtipy

1)Pravidelně vykuřujte třídu kadidlem nebo vonnými tyčinkami

2)Na každou písemku pište za své jméno tři šestky
3)Chrastěte při hudební výchově kvantem gothických šperků co máte na sobě a zpívejte zásadně metalovým chrapákem
4)Využijte každé příležitosti, kdy je ve výtvarné výchově zadáno volné téma-kreslete výjevy z apokalypsy, 9 kruhů pekla nebo ilustrace k tvorbě Baudelaira a Stokera
5)Při písemce z matematiky si vyložte na lavici tarot a zapisujte odpovědi podle toho, co vám karty řeknou
6)Sepište petici, aby se ve škole místo chemie učila alchymie, místo matematiky numerologie a místo fyziky ezoterika
7)V případě, že budete mít štěstí a během vyučování začne venku zuřit bouřka, vezměte co nejdelší kovovou tyč, vystrčte ji z okna ven a začněte vztekle výt
8)Profesoru biologie neustále nabízejte, že vezmete do vyučování vlastního vlka či netopýra jako názornou pomůcku
9)Vysmějte se svému profesoru chemie, že neumí vyrobit kámen mudrců
10)Uproste učitele zeměpisu, aby zařídil školní exkurzi do Transylvánie
11)Na otázku o vzniku Země napište odpověď, že svět stvořil Bůh
12)Při hodu oštěpem v hodině tělocviku oštěp ztupte a předstírejte, že napichujete své spolužáky na kůl
13)Opatřete si dlouhý černý kabát, kterým budete na chodbě strašit spolužáky-nevinně projděte kolem vyhlédnuté oběti a v okamžiku, kdy ji míjíte se prudce otočte a s výrazem Draculy vrhajícího se na okořist zařvěte "UÁÁÁÁÁÁ!!!"
14)Pořiďte si černý penál a bílou lepenkou na něj udělejte kříž
15)Při hodině chemie na otázku o využití stříbra odpovězte, že je účinné při magických obřadech a hubení upírů
16)Zdravověda: Co mám dělat, když vidím otevřenou krvácející ránu? Vaše odpověď: Vysaju ji (trvejte na názorné ukázce)
17)Sotva budou ve školní jídelně ďábelské tousty, přidejte si 666krát
18)U všech příkladů z matematiky uvádějte jako výsledek 666
19)Do čtenářského deníku uveďte Bibli a do vlastního hodnocení napište, že větší kravinu jste v životě nečetli
20)Házejte po svém učiteli celou hodinu houbu a na otázku proč tak činíte odpovězte, že vám to nařídil váš temný pán, pročež důstojně s kamennou tváří odejděte z učebny
21)Když přijdete pozdě do hodiny, řekněte, že se vám zaseklo víko od rakve a vy jste nemohli vylézt
22)Odmítejte se fotit na třídní foto s tím, že na fotkách stejně nejste vidět
23)Odstřihněte neoblíbenému učiteli kus vlasů a odůvodněte to tím, že je potřebujete k vytvoření jeho voo-doo panenky

Odkaz 1

10. prosince 2007 v 20:50 Odkazy

Král šamanů I

10. prosince 2007 v 20:27 král šamanů
Začíná dobrodružství z jiného světa. Třináctiletý Yoh zdědí odkaz pradávného šamanského klanu Asakura, kterým je schopnost navázat kontakt se světem duchů.
Za pomoci kamarádů Mortyho a Anny, chce Yoh splnit svou přísahu, že se stane králem šamanů, kterou dal svému dědečkovi. Předtím však musí zažít mnoho nebezpečných dobrodružství, při kterých ho ohrožují temné síly.

Yoh Asakura
je třináctiletý chlapec ze starého rodu šamanů Asakura. Připravuje se na to, že se stane mostem mezi současým a posmrtným světem. Své nenucené chování dokáže velmi rychle změnit ve vážné, jakmile se jedná o jeho kamarády nebo duchy. Jako malý přísahal svému dědečkovi, že se stane Králem šamanů.

Morty
je Yohův spolužák z prvního ročníku. Ve škole spolu dobře vycházeli, a tak se stali nejlepšími kamarády. Morty s sebou neustále nosí tlustý deník, který občas použije místo zbraně. Ačkoliv je velmi bázlivý a plachý, stává se díky přátelství s Yohem silnějším.

Ryu
možná vypadá jako gangster, ale ve skutečnosti je to dobrý člověk.Ryu je vůdce gangu "Mrtvých Duší" s Yohem se poprvé setkal na "Památné hoře", kdy Yoh s Mortym vstoupili na posvátné místo "Mrtvých Duší".Ryova zbraň je dřevěný meč. Ryo je nejstarší člen Yohovi party. Ryuv strážný duch je "Tokagero".

Len
neblaze proslulý zlý šaman k rodiny Tao, který nahání hrůzu a vládne extrémní silou.
Len byl rozhodnutý zničit Yoha, kvůli tomu se spojil se jeho strážným duchem Basonem. Nakonec se však s Yohem usmířil a od té doby se spolu přátelí.
Len je tak silný, že svým mečem dokáže přetnout napůl rozjeté nákladní auto.

Anna
je velmi silná a odvážná třináctiletá dívka, která je Yohovou dobrou kamarádkou, ovšem ne přítelkyní, jak sama prohlašuje. Anna byla vychována Yohovou babičkou, která žila na tajném místě. Je schopna vyvolat duchy z posmrtného světa. Pokládá se za Yohovu trenérku a dohlíží na to, aby dosáhl titulu Krále šamanů.

Jun
je dalším členem nechvalně proslulé rodiny Tao. Jun je Lenova sestra a stejně jako on, má schopnost ovládat zlé síly. Jun není šamankou, ale je "doshi", což je osoba, která může ovládat celé armády mrtvých a může je, za použití speciálních dovedností, naučit bojovat.

Amidamaru
je legendární samurai, v době před 600 lety, kdy žil, z něj šel strach. Amidamaru se stal Yohovým strážným duchem. Je vyzbrojený Harusame (nebo jarním deštěm), slavným mečem ukovaným jeho starým přítelem Mosukou. Obvykle je schován v márniční desce, kterou Yoh nosi s sebou.

Bason
je obrovský čínský duch bojovní, který je Lenovým strážým duchem. Původně pochází ze staré Číny, a nutí Yoha, aby z něj měl strach, protože je dobře trénovaný v umění války a je jedním z nejdivočejších bojovníků vůbec.

Lee Pai-Long
záhadně zemřel před 17ti lety. Záhy po smrti jeho tělo nevysvětlitelně zmizelo a už se nikdy nenalezlo. Lee byl filmovou hvězdou kung-fu a světovým legendárním hrdinou ve válečném umění. Objevil se ve 13ti filmech, ve kterých ukázal svou neuvěřitelnou bojovnou sílu a předvedl množství dovedností jako například "Fojan Kick" a velmi složitou techniku napadení.

Takhle mně vidíte

8. prosince 2007 v 17:44 Bite Fight
Znak klanu
Vlkodlak kalmah
byl proměněn
Celková kořist:70.987 kg masa
Klan:
Charakteristika
ja sem malej ale vspornej a kdyz se namíchnu tak mam sílu jako tygr!


UPOZORNENÍ:

JSEM POD OCHRANOU AMOKA!!!
KDO ME NAPADNE BUDE MÍT S AMOKEM CO DOCINENÍ!!!
pupikk je pod mou ochranou!!!
A JSEM VERY OCHRÁNCE MYSTICGIRL KDO JÍ NAPADNE TOHO ROZMACKAM!!!


Blahopøejeme! Díky zku¹enostem postupuje¹ do dal¹í úrovnì. Nyní má¹ úroveò:17
Charakteristika kalmah
Úroveň:17
Síla:(26)
Obrana:(26)
Šikovnost:(26)
Výdrž:(27)
Kouzlo osobnosti:(26)
Zkušenost:(1.347 / 1.460)
Statistiky
Pokousané oběti (přes odkaz):10
Celková kořist:70.987 kg masa
Boje:268
Vítězství:139
Porážky:128
Remízy:1
Zlato získané v boji:21.935 C_TXT_RES2
Zlato ztracené v boji:39.644 C_TXT_RES2
Provedené zásahy:12.306
Utržené zásahy:11.925
Doposud jsi stvořil 1 Vlkodlaci
-6.061 kg masa

Položka

8. prosince 2007 v 17:23 Bite Fight
Kámen proměny
Tvoje rasa se změní
(Automaticky opustíš svůj klan; pokud jsi nějaký založil, bude rozpuštěn)
Prodejní cena: 0 zlato + 50 Ďábelské kameny
Nákupní cena: 0 Gold
Předpoklad: charakter úrovně 1

Elixíry

8. prosince 2007 v 17:22 Bite Fight

slabý léčivý elixír
Životní energie +50

Prodejní cena: 100 zlato
Nákupní cena: 25 Gold
Předpoklad: charakter úrovně 1
__________________________________________________________________________
100% léčivý elixír (plné zdraví)
Životní energie +100%

Prodejní cena: 0 zlato + 10 Ďábelské kameny
Nákupní cena: 0 Gold
Předpoklad: charakter úrovně 1

___________________________________________________________________________
obranný elixír
Obrana +50%,Doba působení: 24 Hodiny

Prodejní cena: 1.000 zlato + 15 Ďábelské kameny
Nákupní cena: 250 Gold
Předpoklad: charakter úrovně 1


___________________________________________________________________________
posilující elixír
Síla +50%,Doba působení: 24 Hodiny

Prodejní cena: 1.500 zlato + 20 Ďábelské kameny
Nákupní cena: 375 Gold
Předpoklad: charakter úrovně 1

__________________________________________________________________________
střední léčivý elixír
Životní energie +125

Prodejní cena: 200 zlato
Nákupní cena: 50 Gold
Předpoklad: charakter úrovně 3

Skrýš + Úkryt klanu

8. prosince 2007 v 17:20 Bite Fight








___________________________________________________________________________

Zeď








Cesta




Okolí




























Skrýš klanu na nejvyšší úrovni

Helmice

8. prosince 2007 v 17:17 Bite Fight
Ingina
Obrana +8

Prodejní cena: 424 zlato
Nákupní cena: 106 Gold
Předpoklad: charakter úrovně 1
Shytan
Obrana +12

Prodejní cena: 1.498 zlato
Nákupní cena: 375 Gold
Předpoklad: charakter úrovně 3
Ormoss
Obrana +16

Prodejní cena: 1.988 zlato + 20 Ďábelské kameny
Nákupní cena: 497 Gold
Předpoklad: charakter úrovně 5
Sosul
Síla +5,Obrana +10

Prodejní cena: 3.469 zlato
Nákupní cena: 867 Gold
Předpoklad: charakter úrovně 9
Rilque
Síla +8,Obrana +12

Prodejní cena: 7.170 zlato
Nákupní cena: 1.792 Gold
Předpoklad: charakter úrovně 12
Mequa
Síla +14,Obrana +16

Prodejní cena: 10.649 zlato + 30 Ďábelské kameny
Nákupní cena: 2.662 Gold
Předpoklad: charakter úrovně 15
Royer
Síla +10,Obrana +15

Prodejní cena: 16.445 zlato
Nákupní cena: 4.111 Gold
Předpoklad: charakter úrovně 19
Worhin
Síla +12,Obrana +20

Prodejní cena: 30.223 zlato
Nákupní cena: 7.556 Gold
Předpoklad: charakter úrovně 24
Tanond
Síla +19,Obrana +27,Síla +20%

Prodejní cena: 39.617 zlato + 30 Ďábelské kameny
Nákupní cena: 9.904 Gold
Předpoklad: charakter úrovně 28
Envor
Síla +20,Obrana +22

Prodejní cena: 63.684 zlato
Nákupní cena: 15.921 Gold
Předpoklad: charakter úrovně 31
Treing
síla+25, obrana+25

Prodejní cena: 94.439zlato
Nákupní cena: 23.623Gold
Předpoklad: charakter úrovně 36
Orvis
síla+40, obrana+40, síla+20%, obrana+20%
Prodejní cena: 138.149zlato + 40 Ďábelské kameny
Nákupní cena: 34.537Gold
Předpoklad: charakter úrovně 40

Brnění

8. prosince 2007 v 17:15 Bite Fight
Bantorm
Síla +5

Prodejní cena: 182 zlato
Nákupní cena: 46 Gold
Předpoklad: charakter úrovně 1
Ineys
Síla +8

Prodejní cena: 863 zlato
Nákupní cena: 216 Gold
Předpoklad: charakter úrovně 3
Cayt
Síla +8,Síla +10%

Prodejní cena: 779 zlato + 20 Ďábelské kameny
Nákupní cena: 195 Gold
Předpoklad: charakter úrovně 5
Erenthight
Síla +12,Obrana +10

Prodejní cena: 5.280 zlato
Nákupní cena: 1.320 Gold
Předpoklad: charakter úrovně 7
Satul
Síla +15,Obrana +10

Prodejní cena: 8.584 zlato
Nákupní cena: 2.146 Gold
Předpoklad: charakter úrovně 9
Marock
Síla +20,Obrana +14

Prodejní cena: 10.295 zlato + 30 Ďábelské kameny
Nákupní cena: 2.574 Gold
Předpoklad: charakter úrovně 11
Pibyl
Síla +10,Obrana +20

Prodejní cena: 14.578 zlato
Nákupní cena: 3.644 Gold
Předpoklad: charakter úrovně 13
Snyldd
Síla +10,Obrana +25

Prodejní cena: 21.730 zlato
Nákupní cena: 5.432 Gold
Předpoklad: charakter úrovně 15
Norodia
Síla +14,Obrana +34,Obrana +20%

Prodejní cena: 25.732 zlato + 30 Ďábelské kameny
Nákupní cena: 6.433 Gold
Předpoklad: charakter úrovně 18
Blarkim
Síla +15,Obrana +20

Prodejní cena: 28.453 zlato
Nákupní cena: 7.113 Gold
Předpoklad: charakter úrovně 20
Sonit
Síla +18,Obrana +20

Prodejní cena: 39.823 zlato
Nákupní cena: 9.956 Gold
Předpoklad: charakter úrovně 24
Rhytai
Síla +27,Obrana +27

Prodejní cena: 49.607 zlato + 40 Ďábelské kameny
Nákupní cena: 12.402 Gold
Předpoklad: charakter úrovně 27
Heled
Síla +22,Obrana +20

Prodejní cena: 60.846 zlato
Nákupní cena: 15.211 Gold
Předpoklad: charakter úrovně 30
Emlora
síla+24, obrana+20
Prodejní cena: 73.624 zlato
Nákupní cena: 18.406 Gold
Předpoklad: charakter úrovně 33
Kurosa
síla+35, obrana+27, obrana+20%
Prodejní cena: 88.016 zlato + 40 Ďábelské kameny
Nákupní cena: 22.004 Gold
Předpoklad: charakter úrovně 36
Ghaif
síla+25, obrana+22
Prodejní cena: 100.144 zlato
Nákupní cena: 25.036 Gold
Předpoklad: charakter úrovně 40

Teleca
síla+25, obrana+25
Prodejní cena: 116.359 zlato
Nákupní cena: 29.090 Gold
Předpoklad: charakter úrovně 43
Usklad
síla+34, obrana+40, síla+22%
Prodejní cena: 140.018 zlato + 50 Ďábelské kameny
Nákupní cena: 35.004 Gold
Předpoklad: charakter úrovně 46
Warvor
síla+30, obrana+30
Prodejní cena: 170.331 zlato
Nákupní cena: 42.583 Gold
Předpoklad: charakter úrovně 48
Ormdar
síla+32, obrana+30
Prodejní cena: 189.054 zlato
Nákupní cena: 47.264 Gold
Předpoklad: charakter úrovně 50
Vesden
síla+46, obrana+40, síla+25%, obrana+25%
Prodejní cena: 199.759 zlato + 75 Ďábelské kameny
Nákupní cena: 49.940 Gold
Předpoklad: charakter úrovně 50

Zbraně II

8. prosince 2007 v 17:14 Bite Fight
Bogumors
síla+67
Prodejní cena: 185.288 zlato + 30 Ďábelské kameny
Nákupní cena: 46.322 Gold
Předpoklad: charakter úrovně 40

Yasutsuna
síla+40,obrana+30
Prodejní cena: 193.457 zlato
Nákupní cena: 48.364 Gold
Předpoklad: charakter úrovně 42
Aguena
síla+50, šikovnost+10, výdrž-10
Prodejní cena: 204.985 zlato
Nákupní cena: 51.240 Gold
Předpoklad: charakter úrovně 44
Scramasax
síla+40, kouzlo osobnosti+40
Prodejní cena: 251.199 zlato
Nákupní cena: 62.800 Gold
Předpoklad: charakter úrovně 47
Beselard
síla+40, obrana+30, šikovnost+20
Prodejní cena: 250.917 zlato
Nákupní cena: 62.729 zlato
Předpoklad: charakter úrovně 50
Shamshir
síla+42, obrana+30, výdrž +15
Prodejní cena: 276.063 zlato
Nákupní cena: 69.016 zlato
Předpoklad: charakter úrovně 53
Shotel
síla+30, obrana+50
Prodejní cena: 281.601 zlato
Nákupní cena: 70.400 zlato
Předpoklad: charakter úrovně 55
Schiavona
síla+30, obrana+25, šikovnost+25, kouzlo osobnosti+25
Prodejní cena: 306.073 zlato
Nákupní cena: 76.518 zlato
Předpoklad: charakter úrovně 57
Nodachi
síla+35, šikovnost+90
Prodejní cena: 319.419 zlato
Nákupní cena: 79.855 zlato
Předpoklad: charakter úrovně 59
Tabarzin
síla+50, výdrž+40
Prodejní cena: 336.026 zlato
Nákupní cena: 84.007 zlato
Předpoklad: charakter úrovně 61
Tabar
síla+45, šikovnost+50, kouzlo osobnosti+20
Prodejní cena: 378.280 zlato
Nákupní cena: 94.570 zlato
Předpoklad: charakter úrovně 63
Chamkaq
síla+40, šikovnost+50, výdrž+60
Prodejní cena: 385.121 zlato
Nákupní cena: 96.280 zlato
Předpoklad: charakter úrovně 65

Balbriggan
síla+65, obrana-50, šikovnost-20
Prodejní cena: 400.278 zlato
Nákupní cena: 100.069 zlato
Předpoklad: charakter úrovně 68
Ripaxo
síla+87, obrana-66, šikovnost-26
Prodejní cena: 400.278 zlato + 20 Ďábelské kameny
Nákupní cena: 100.069 Gold
Předpoklad: charakter úrovně 68
Langdebeve
síla+60
Prodejní cena: 438.921 zlato
Nákupní cena: 109.730 zlato
Předpoklad: charakter úrovně 70
Griever
síla+70, výdrž-20, kouzlo osobnosti-70
Prodejní cena: 488.656 zlato
Nákupní cena: 122.164 zlato
Předpoklad: charakter úrovně 74
Glaive
síla+30, obrana-10, kouzlo osobnosti+60
Prodejní cena: 463.593 zlato
Nákupní cena: 115.898 zlato
Předpoklad: charakter úrovně 78
Corcesca
síla+40, kouzlo osobnosti+40
Prodejní cena: 466.176 zlato
Nákupní cena: 116.544 zlato
Předpoklad: charakter úrovně 80
Fauchard
síla+60, šikovnost-10, kouzlo osobnosti-10
Prodejní cena: 490.310 zlato
Nákupní cena: 122.577 zlato
Předpoklad: charakter úrovně 83
Voulge
síla+60
Prodejní cena: 562.098 zlato
Nákupní cena: 140.525 zlato
Předpoklad: charakter úrovně 87
Bardysh
síla+40, obrana+50
Prodejní cena: 609.114 zlato
Nákupní cena: 152.278 zlato
Předpoklad: charakter úrovně 90
Brandestoc
síla+70, šikovnost-30, kouzlo osobnosti-10
Prodejní cena: 687.248 zlato
Nákupní cena: 171.812 zlato
Předpoklad: charakter úrovně 93

Lentik
síla+60, šikovnost+40
Prodejní cena: 709.839 zlato
Nákupní cena: 177.460 zlato
Předpoklad: charakter úrovně 96
Astrim
síla+80
Prodejní cena: 978.861 zlato
Nákupní cena: 244.715 zlato
Předpoklad: charakter úrovně 98
Ekazim
síla+50, obrana+50, šikovnost+50, kouzlo osobnosti+20
Prodejní cena: 1.021.524 zlato
Nákupní cena: 255.381 zlato
Předpoklad: charakter úrovně 99

Tuxator
síla+67, obrana+67, šikovnost+67, kouzlo osobnosti+27
Prodejní cena: 1.021.524 zlato + 100 Ďábelské kameny
Nákupní cena: 255.381 Gold
Předpoklad: charakter úrovně 99
Tohle nevím jestli je pravda nebo je to ňaky výmysl
????????????????????????
PiłaPiła
Síla +334
Obrana +334
Šikovnost +334
Výdrž +334
Kouzlo osobnosti +334

Prodejní cena: x.xxx.xxx Złoto
Nákupní cena: xxx.xxx Złoto
Předpoklad: charakter úrovně: xxx

Zbraně

8. prosince 2007 v 17:10 Bite Fight
Obilerema
Síla +2
Prodejní cena: 53 zlato
Nákupní cena: 13 Gold
Předpoklad: charakter úrovně 2
Hitchichu
Síla +3
Prodejní cena: 154 zlato
Nákupní cena: 39 Gold
Předpoklad: charakter úrovně 3
Vesmim
Síla +3
Prodejní cena: 53 zlato + 20 Ďábelské kameny
Nákupní cena: 13 Gold
Předpoklad: charakter úrovně 2
Kalima
Síla +4
Prodejní cena: 326 zlato
Nákupní cena: 81 Gold
Předpoklad: charakter úrovně 4
Alegro
Síla +6
Prodejní cena: 634 zlato
Nákupní cena: 158 Gold
Předpoklad: charakter úrovně 4
Ikafati
Síla +8
Prodejní cena: 1.264 zlato
Nákupní cena: 316 Gold
Předpoklad: charakter úrovně 5
Amakir
Síla +11
Prodejní cena: 1.264 zlato + 20 Ďábelské kameny
Nákupní cena: 316 Gold
Předpoklad: charakter úrovně 5
Arvoyeme
Síla +9,Obrana -2
Prodejní cena: 1.717 zlato
Nákupní cena: 429 Gold
Předpoklad: charakter úrovně 6
Traimam
Síla +8 ,Obrana +3
Prodejní cena: 2.051 zlato
Nákupní cena: 513 Gold
Předpoklad: charakter úrovně 7
Doyruma
Síla +9 ,Obrana +2
Prodejní cena: 2.615 zlato
Nákupní cena: 654 Gold
Předpoklad: charakter úrovně 8
Mathilda
Síla +10 ,Obrana +3
Prodejní cena: 3.614 zlato
Nákupní cena: 903 Gold
Předpoklad: charakter úrovně 9
Dracantra
Síla +14,Obrana -4
Prodejní cena: 5.689 zlato
Nákupní cena: 1.422 Gold
Předpoklad: charakter úrovně 10
Zanmatou
Síla +12
Prodejní cena: 5.667 zlato
Nákupní cena: 1.417 Gold
Předpoklad: charakter úrovně 12
Tokugawa
Síla +16
Prodejní cena: 5.667 zlato + 30 Ďábelské kameny
Nákupní cena: 1.417 Gold
Předpoklad: charakter úrovně 12
Rondra
Síla +14
Prodejní cena: 7.838 zlato
Nákupní cena: 1.960 Gold
Předpoklad: charakter úrovně 13

Golgari
Síla +11,Obrana +4
Prodejní cena: 7.585 zlato
Nákupní cena: 1.896 Gold
Předpoklad: charakter úrovně 15
Balmung
Síla +15,Obrana +3
Prodejní cena: 12.614 zlato
Nákupní cena: 3.154 Gold
Předpoklad: charakter úrovně 17
Ragnarok
Síla +18,Obrana -1
Prodejní cena: 15.941 zlato
Nákupní cena: 3.985 Gold
Předpoklad: charakter úrovně 18
Ivaceman
Síla +12,Obrana +10,Šikovnost +15,Výdrž -5
Prodejní cena: 19.289 zlato
Nákupní cena: 4.822 Gold
Předpoklad: charakter úrovně 20
Ritardando
Síla +20,Obrana -5
Prodejní cena: 21.774 zlato
Nákupní cena: 5.443 Gold
Předpoklad: charakter úrovně 22
Aporari
Síla +16,Obrana +11
Prodejní cena: 25.260 zlato
Nákupní cena: 6.315 Gold
Předpoklad: charakter úrovně 23
Okyme
Síla +10,Obrana +20
Prodejní cena: 28.856 zlato
Nákupní cena: 7.214 Gold
Předpoklad: charakter úrovně 25
Hakama
Síla +14,Obrana +27
Prodejní cena: 28.856 zlato + 30 Ďábelské kameny
Nákupní cena: 7.214 Gold
Předpoklad: charakter úrovně 25
Equubidero
Síla +25
Prodejní cena: 41.442 zlato
Nákupní cena: 10.360 Gold
Předpoklad: charakter úrovně 27
Amucana
Síla +30,Obrana -10,Šikovnost -10
Prodejní cena: 51.564 zlato
Nákupní cena: 12.891 Gold
Předpoklad: charakter úrovně 29
Etaxalo
síla+30
Prodejní cena: 61.369 zlato
Nákupní cena: 15.342 Gold
Předpoklad: charakter úrovně 30
Friehgla
síla+35
Prodejní cena: 80.957 zlato
Nákupní cena: 20.239 Gold
Předpoklad: charakter úrovně 31

Demagulau
síla+40, výdrž-10
Prodejní cena: 103.773 zlato
Nákupní cena: 25.943 Gold
Předpoklad: charakter úrovně 33
Krekona
síla+40, šikovnost +20
Prodejní cena: 124.567 zlato
Nákupní cena: 31.142 Gold
Předpoklad: charakter úrovně 35
Marsil
síla+50, obrana-10, šikovnost-10
Prodejní cena: 160.599 zlato
Nákupní cena: 40.150 Gold
Předpoklad: charakter úrovně 37
Crissaegrim
síla+50
Prodejní cena: 185.288 zlato
Nákupní cena: 46.322 Gold
Předpoklad: charakter úrovně 40

SPACE DIVING

8. prosince 2007 v 16:48 ABC

Seskoky z kosmu - Návrat do atmosféry

Nejkritičtějšími okamžiky kosmického letu jsou start a přistání. Zajistit bezpečný návrat kosmonautů či užitečného nákladu z kosmu na Zem je nelehké, avšak nezbytné. Dodnes to může být nebezpečné.
Start raketoplánu Challenger při letu STS 41-C v dubnu 1984 - foto: NASA Langley Research Center (NASA-LaRC
Při sestupu se nejdříve pomocí trysek upraví dráha letu a loď klesne do horních vrstev atmosféry. Vlivem aerodynamického odporu se snižuje rychlost lodi a její pohybová energie se postupně mění v teplo. Proto je nutné vybavit přistávající těleso systémem tepelné ochrany - tepelným štítem.
Přetížení a tepelné zatížení při zpomalování lze snížit vhodným tvarem tělesa (návratové kapsle mívají tvar kapky) a aktivním řízením, aby teploty nepřerostly únosnou mez. Rychlost se sníží na několik set metrů za sekundu a let pokračuje buď klouzavě až po přistání na letišti (raketoplán), nebo na padáku (všechny ostatní pilotované lodě, resp. jejich návratové moduly, tzv. kapsle). Těsně před dotykem se zemí se někdy zapalují motory měkkého přistání, které utlumí poslední náraz (Rusko - lodi Sojuz), nebo přistání končí na mořské hladině (USA - lodi Apollo).
Jak to vypadá uvnitř Sojuzu, vidíme na tomto trenažéru, který je přesnou kopií vlastní vesmírné lodi. Na snímku je německý astronaut ESA Thomas Reiter v simulátoru v Gagarinově tréninkovém středisku nedaleko Moskvy - foto: ESA-S.Corvaja
Tepelný štít - otázka života a smrti
Návratové těleso naráží na hustší vrstvy vzduchu, stlačuje plyn, což vede k jeho silnému ohřívání a následně se ohřívá i plášť lodi. Teplota plynu dosahuje až několika tisíc stupňů Celsia, teploty povrchu lodi až 1700 °C. Kabina kosmické lodi při návratu připomíná rozžhavený meteor, proto potřebujeme tepelný štít, aby vysoké teploty nepronikly dovnitř.
Tepelné štíty - 3 druhy
Tepelné štíty jsou trojího druhu, podle toho, jak se vypořádávají s přítokem tepla. Jeden typ se jmenuje radiativní - většina tepla se z něj rychle vyzařuje do okolí. Příkladem jsou vyměnitelné dlaždice amerického raketoplánu. Druhý je založen na velké tepelné kapacitě materiálu, který potřebuje velké množství tepla k ohřevu.
Ruská vesmírná loď Sojuz při pohledu z mezinárodní vesmírné stanice ISS, k jejímuž přechodovému uzlu je loď připojena - foto: NASA Johnson Space Center - Earth Sciences and Image Analysis (NASA-JSC-ES&IA)
Zpravidla je masivní a příliš se nepoužívá. Třetí typ tepelného štítu se jmenuje ablativní a jeho princip spočívá v tom, že se kousky materiálu postupně odpařují, odlétají pryč a hromadící se teplo tak "berou s sebou". Příkladem je štít jednorázové návratové kapsle (Sojuz). Mezi tepelným štítem a vnitřní kabinou musí být ještě bytelná izolační vrstva.
Namáhání tepelných štítů
Na různých místech tepelného štítu lze zaznamenat různé teploty - od několika set stupňů na místech odvrácených od směru letu či po stranách až po maximální teploty 1500 a více na tzv. straně náběžné, tj. té, která jako první rozráží rozžhavený vzduch.
Orbitální X suborbitální lety
Pro charakter kosmického letu i návratu lodi je klíčové, jestli loď dosáhne oběžné dráhy (orbity), nebo ne. Tím se rozumí, že loď je schopna obíhat Zemi bez další spotřeby paliva jako její umělá družice. Z principů mechaniky plyne, že taková družice musí mít rychlost nejméně 8 km/sekundu (asi 25násobek rychlosti zvuku, tzv. 1. kosmická rychlost) a její dráha musí ležet ve výšce nad 100 km nad povrchem Země, aby ji nebrzdila atmosféra (pomyslné rozhraní atmosféry a kosmu).
Naproti tomu pro výškové suborbitální lety (soukromý raketový letoun SpaceShipOne) jsou typické výšky do 100 km a maximální rychlosti "jen" 1-2,5 km/sekundu. Z toho plyne, proč je návrat z oběžné dráhy tak obtížný - kosmické lodi je potřeba odebrat třením o vzduch asi 10-70x více energie než suborbitálnímu stroji.
Návrat samotného kosmonauta, záchrana životů, či sport pro vyvolené?
Raketoplán s otevřeným nákladovým prostorem nad Atlantickým oceánem. V nákladovém prostoru je vidět jeden z modulů mezinárodní vesmírné stanice ISS - foto: NASA Johnson Space Center - Earth Sciences and Image Analysis (NASA-JSC-ES&IA)
Už od roku 1960 se objevovala zejména u amerických inženýrů koncepce jednočlenného záchranného člunu, minikapsle, ve které se choulil člověk ve skafandru. Koncem 60. let se objevovaly i návrhy polootevřených člunů, kdy kosmonaut ležel z vnitřní strany na kuželovém tepelném štítu.
Nejnovější zajímavost
přišla od zástupců amerického soukromého kosmického programu Orbital Outfitters - Ricka Tumlinsona a Jonathana Clarka (bývalý chirurg NASA), jimž asistuje i odborník českého původu, Ing. Tomáš Svítek, konzultant NASA. V jejich představách půjde o těžký skafandr ze speciálních materiálů, který by umožňoval průzkumníkovi bezpečně "seskočit" z výšky až 100 km, a to bez dodatečného těžkého tepelného štítu!
Z kontextu ale plyne, že nepůjde o seskok z oběžné dráhy s rychlostí 8 km/s, ale spíše o návrat ze suborbitálního letu, kdy maximální rychlost bude kolem 1,5-2 km/s a na vrcholu dráhy ve výši 100 km bude rychlost nulová. 4-5x menší rychlost značí 16-25x menší objem energie, který bude nutno "tělesu" kosmonauta odebrat třením o atmosféru, což vysvětluje, proč konstruktéři nepředpokládají ze začátku nutnost posadit kosmonauta na tepelný štít.
Pokus se bude pohybovat někde mezi výškovými seskoky v atmosféře a návraty z kosmického prostoru. (Výškový rekord v seskoku s padákem drží dodnes Joseph Kittinger, který v r. 1960 seskočil z balonu letícího ve výšce 31 330 metrů.)
Přistání raketoplánu Columbia v prosinci 1996 (let STS-80) na přistávací dráze v Kennedyho vesmírném centru na Floridě - foto: NASA Kennedy Space Center (NASA-KSC
Seskok z kosmu jako sport
Konstruktéři předpokládají, že pokusný seskok z výšky 40 km bude možno uskutečnit v roce 2009 a "skok z hranice vesmíru", tj. z výšky 100 km, bude následovat v roce 2011. Lze předpokládat, že stejně jako komerční suborbitální lety budou nabízeny movitým turistům, i seskoky z hranice kosmu by po etapě nutných zkoušek zajímaly extravagantní milionáře se vztahem k extrémním adrenalinovým sportům (do patřičné výšky je třeba se nechat vynést buď speciálním balonem - tj. do výšky cca 40 km, nebo suborbitálním raketovým strojem - dostup cca 100 km).
Později by na plnohodnotné seskoky z orbity (výška nad 150 km) a za plné orbitální rychlosti kolem 8 km/s mohlo dojít - avšak s tepelným štítem a také s plnohodnotným raketovým nosičem, který dosáhne 1. kosmické rychlosti. Konstruktéři se budou muset kromě silného ohřevu padajícího tělesa vyrovnat i s přetížením při zpomalování a s problematikou nadzvukových třesků.
Hi-tech skafandr
Návratový modul kosmické lodi Sojuz těsně po přistání na Zemi. Na jeho povrchu jsou vidět stopy žáru z průletu atmosférou - foto: ESA/STAR CITY
Skafandr vypadá extrémně až fantasticky - má hledí přilby z tepelně odolného polymeru či z průhledné křemičité slídy (ta se používá u průhledů do vysokých pecí). Skafandr je projektován jako tlakovaný (kolem bude většinou vakuum a už ve výškách nad 20 km by se člověku při nízkém tlaku vařila krev), má obsahovat i chladicí systém, samozřejmě přívod kyslíku a manévrovací trysky.
Většina skafandru bude vyrobena z ohnivzdorného materiálu Nomex (používají ho např. požárníci a vojenští piloti, používá se i u přistávacích airbagů planetárních kosmických sond). Na zádech bude umístěn stabilizační padáček a velký padák pro konečnou fázi seskoku.
Dalším motivem tvorby tohoto skafandru je i nutnost mít k dispozici individuální záchranný prostředek pro kosmonauty, kteří musejí nouzově "vyskočit" z kosmické lodi. Zde je příznačné, že manželka v projektu zúčastněného Jonathana Clarka byla jedním ze sedmi astronautů, kteří zahynuli v raketoplánu Columbia.
Návrat na nafukovacím "polštáři"
Model raketoplánu s vyznačenými plochami, které jsou nejvíce tepelně namáhány při sestupu stroje atmosférou - foto: NASA Glenn Research Center (NASA-GRC)
Za spolupráce německých a ruských konstruktérů se v rámci Evropské kosmické agentury (ESA) připravuje koncepčně převratný návratový modul pod názvem Inflatable re-entry and descent technology (IRDT, nafukovací návratová a sestupová technologie). Jde o polootevřený komolý kužel, který se teprve před sestupem rozloží a nafoukne. Má sloužit hlavně k automatické dopravě několikatunových nákladů z oběžné dráhy na Zemi, ale dá se uvažovat i o návratu jednotlivých osob.
Jak jsou s tím daleko
První letové testy se konaly v letech 2000-2005, avšak byly úspěšné jen částečně. Špička nafukovacího modulu obsahuje ablativní tepelný štít. Modul se skládá ze dvou propojených nafukovacích kuželů: když rychlost klesne pod rychlost zvuku, první kužel se odpojí a začne "pracovat" druhý. K přistání není nezbytný padák, v konečné fázi zpomalí dopad brzdicí trysky. IRDT může také sloužit i k přistání na Marsu.
Nafukovací polštář - foto: NASA /LAVOCHKIN